W 2019 r. sprzedaż detaliczna energii elektrycznej przez spółki Segmentu Sprzedaż na rzecz ponad 5,5 mln klientów wyniosła 33,7 TWh, czyli 98% poziomu osiągniętego w 2018 r., w którym sprzedaż wyniosła 34,5 TWh.
Spadek wolumenu sprzedaży zanotowano przede wszystkim w Segmencie Klientów biznesowych, co związane było z utratą klientów oraz ze spadkiem zapotrzebowania lub ilości punktów poboru energii klientów będących w portfelu spółek sprzedażowych Grupy TAURON.
Poniższa tabela przedstawia informacje na temat wolumenu sprzedanej w 2019 r. energii elektrycznej przez spółki Grupy TAURON prowadzące działalność w zakresie sprzedaży detalicznej energii elektrycznej oraz liczby klientów, w rozbiciu na poszczególne ich segmenty.
Lp. | Rodzaj klientów | Wolumen sprzedanej energii elektrycznej (TWh) | Liczba klientów (tys.) |
---|---|---|---|
1. | Klienci strategiczni | 6,3 | 0,6 |
2. | Klienci biznesowi | 12,4 | 195 |
3. | Klienci masowi, w tym: | 11,9 | 5 317 |
gospodarstwa domowe | 9,6 | 4 931 | |
4. | Sprzedaż do TAURON Dystrybucja na pokrycie różnic bilansowych | 2,8 | 0,001 |
5. | Pozostałe (eksport, potrzeby własne) | 0,4 | – |
Segment Sprzedaż | 33,7 | 5 512 |